söndag 15 februari 2009

Svensk sjukvard suger!


Jag har ingenting bättre att säga om den. Jag vet att alla sjuksköterskor jobbar häcken av sig och det ar inte dem jag har problem med, men vem ar det som bestämmer om prioriteringar egentligen? Jag undrar bara eftersom just nu sitter min 71 åriga mamma med min 80 åriga svårt sjuka pappa på akuten i Huddinge och där har dom suttit sedan Kl 20 Svensk tid. Det finns inget kaffe eller tidningar att köpa och mamma han heller inte packa medicinerna hon behöver for sin diabetes.

Min pappa ar svart sjuk i cancer och har precis tappat 6 liter (!!!) vatten ur ena lung säcken. Att det blev sa mycket som 6 liter berodde på att hans jävla (ni far ursakta språket, men jag ar ganska förbannad) doktor inte tyckte det var någon brådska att tappa ur vattnet och skickade sedan remissen till fel avdelning. Det tog också en hel manad innan dom upptäckte det fast man behöver bara knacka lite på bröstkorgen for att få reda på om det ar vatten eller inte.

Nu har han lite svårt att andas så jour doktorn tyckte det var bäst att åka till Huddinge eftersom hon tror att det kan finnas vatten på själva lungan. Så där sitter dom nu på akuten och jag kan inte göra ett jävla skit härifrån Jag har bett mamma ringa sa fort dom vet något, men det kan bli precis vilken tid som helst.

Medans jag skriver detta sa har pappa blivit inlagd Äntligen! Han ska rönkas i morgon.