lördag 21 februari 2009

Vår


(Canary Wharf, taget från Muswell Hill Broadway i eftermiddags)


I dag har det blivit vår. Det har inte riktigt varit varmt nog for att lägga vinterjackan tillbaka längst in i garderoben, men det var en solig och varm dag for att bara vara Februari. Eftersom detta är London kan det mycket väl vara snor kallt i morgon igen så jag tar ingenting för givet.

Jag och Andy gick till en pub på Muswell Hill Broadway för att se på matchen mellan Aston Villa och Chelsea. Villa förlorade tyvärr 1-0. Efter matchen ledde det till en ganska "heated" diskussion eftersom jag är Newcastle fan och Andy håller på Villa. Han är nog egentligen ganska stolt över att ha en flickvan som gillar och förstår fotboll (och som går på fler matcher an honom varje ar. He he)

På tal om matcher, jag ska gå på borta matchen mot Stoke City i påsk Det har inte blivit så många borta matcher för mig den senaste tiden, eftersom många av mina kompisar inte går på dom längre. Det ar synd eftersom det oftast är bättre atmosfär och "craic". Nu ska i alla fall Rachel, hennes bror Tom, Kenny och John med. Det ska bli jätte kul!! John bor i centrala Manchester sa Rachel och jag kommer sova där Det är också lite roligare att gå ut i Manchester än Stoke. Harvey Nichols i Manchester är också tusen gånger bättre än i London. Förra aret hittade jag ett par Guld Prada Ballerina skor där for £50!!

Nä nu har jag gått off topic totalt... i alla fall. Andy och jag tog ett par öl till och stack sedan hem för att kaka. Jag köpte sushi i går och köpte samtidigt lite japanska kyckling nudlar till Andy "som han absolut inte ville ha eftersom han bara hatar japansk mat" (som han forstas aldrig tidigare ätit) Nu har han käkat nudlarna till middag som, surprise, surprise, dom var jätte goda. Så goda att han vill att jag ska bestalla mer. Nu. Att man måste bestalla for minst £18, och det betyder 4 st portioner nudlar, spelar tydligen ingen roll. Jag skulle gärna käka sushi igen, men jag har redan ätit middag (spaghetti med hemma gjord paprika pesto och grön kal, samt Green & Black's ekologiska mörka nöt och frukt choklad) ar jag total mätt. Resten av kvällen ska jag bara se på TV och ta det lugnt.