måndag 8 februari 2010

Geordie Quiz

Det här quizet var menat som ett skämt eftersom jag är en Newcastle United supporter. Ledsen om det missuppfattades.

Om detDet är bara 11 dagar kvar tills jag och Anna åker till Newcastle. Det var nästan nio månader sedan jag var där sist och i går började jag förbereda mig med att göra det här testet på Facebook. kan ni svaren på frågorna utan att googla? (Observera att dom blåa prickarna visar inte rätt svar, utan är bara där av default)

Geordie Quiz

How Geordie Are You?

1.

What is the exact capacity of St. James' Park?

52387

49510

42347

53152

2.

What year was the Angel of the north unveiled?

1998

1992

2000

1996

3.

Who has made the most appearances for Newcastle United?

Jimmy Lawrence

Albert Luque

Shay Given

Les Ferdinand

4.

What does the Geordie phrase "wey I need to use the netty like" mean?

I want a go of your console

I need the toilet

I am going online

I must remember to water my flowers

5.

When a Geordie refers to 'Wor Jackie' who do they mean?

Jackie Charlton

Jackie Milburn

Jackie Stallone

Jackie Chan

6.

How many bridges are there over the River Tyne?

12

22

15

19

7.

Who built the castle what Newcastle gets it's name from?

Ground force

The Normans

The Egyptians

The Romans

8.

Out of all the places in the UK, how did the Newcastle nightlife compare with the other cities?

7

4

1

9

9.

Which famous Beatles song was written in a Newcastle hotel?

All My Loving

Here Comes the Sun

She Loves You

I Saw Her Standing There

10.

What is a "Workie Ticket"?

A smug person

Clocking-in card

A pint of lager

An aggravating person

11.

When was Newcastle United founded?

1944

1892

1901

1914



Här är mitt resultat!





Skriv en kommentar nedan med era svar. Den av er som får flest rätt (Jag utgår i från att ni inte fuskar!) vinner en länkning till eran blogg! Ni får två dagar på er! (Rätt svar kommer på Onsdag)