fredag 19 februari 2010

TV detector vans

När jag kom hem från Soho så såg jag en van utanför huset med något som snurrade på taket. Jag trodde genast att det var en TV detector van och fick panik och sprang in och frågade Andy om han betalat TV licensen

Jag ville veta om det verkligen var en sådan jag sett så jag googlade och vet ni va? Dom existerar tydligen inte! TV detector vans var ett PR trick för många år sedan för att få folk att betala sin licens! Har du sett en TV detector van så har du inte inbillat dig för det. Det är bara det att den kan inte se om du har en TV eller inte utan är bara som nämnt, för PR.

Det är inte konstigt att folk går på sådant egentligen. När vi förra året ringde och frågade om det gick bra att vi betalade våran licens lite sent så sa tjejen på telefonen att om vi blir hittade av en van och vi inte betalat så får vi böta och man vet aldrig var dom kan dyka upp! Det var nästan lite hotfullt.

Men nu vet ni det, dom existerar inte! Däremot måste man ju självklart betala licensen eftersom det går snabbt att räkna ut vem som har TV licens och inte!