söndag 7 februari 2010

Dans



Jag vill lära mig dansa! Jag har verkligen two left feet, eller rättare sagt jag tror jag har det, men jag är inte säker. kommer ni i håg dom här elaka danstävlingarna på låg och mellanstadiet då man blev utröstad efter hur bra man var? Den som var sämst åkte ut först och jag åkte alltid ut först. Förutom en gång. Då åkte jag ut näst först.

Sedan den tiden har jag aldrig ens försökt dansa. Jag har helt enkelt varit för rädd! Jag går sällan på klubbar och gör jag det så hänger jag i baren. Nu har jag dock signat upp mig för min första dansklektion. Visst, det är belly dancing, men det finns inget annat på mitt gym förutom Zumba och det börjar för tidigt för jag ska hinna efter jobbet.

Vad jag dock funderar på är att börja dansa på Pineapple Studios i Covent Garden. Pineapple är jätte känt och många artister har lärt sig dansa där, bland annat en kompis till mig som var med i ett känt boyband på 90talet.

Nu måste jag bara bestämma mig vad jag vill lära mig för något. Street dance, eller kanske Salsa? Sedan måste jag även hitta en danssugen kompis, för jag vågar inte gå själv!