lördag 6 februari 2010

Att börja springa

Ni som känner mig och som följer min blogg vet att jag ska springa Race for Life den 6e Juni i minne av Pappa.

Det här är ett väldigt viktig händelse för mig så jag ska börja träna på allvar och börjar...i dag! Oddsen är emot mig för jag hatar att springa och jag har även lämnat ipoden på jobbet (Hoppas dom kleptomaniska städarna håller fingrarna borta!). Gah! Tack och lov har jag en gammal nano gömd någonstans så det borde funka.

Mitt mål är att börja springa 3 gånger i veckan (Vilket blir lite svårt just nu då Highgate Woods stänger när det blir mörkt och det är ganska kolsvart då jag kommer hem vid 6 tiden) och värva träningen med yoga (Jag har läst att det komlementerar springning ganska bra), body pump, simmning och cardio träning på gymmet.

Önska mig lycka till! Det lär behövas!