lördag 13 februari 2010

Selfridges och vin

Var precis den medicinen jag behövde i går. Efter en jobbig vecka så kände jag att jag behövde en almanacka så jag 1. kan ta ur alla datumen jag har i huvudet. Dom får snart inte plats. 2. Jag vill kunna skriva av mig saker som finns i mitt huvud som jag inte vill skriva i bloggen.

Jag smsade Matilda och Linda eftersom dom älskar Selfridges lika mycket som jag. Matilda nappade, men tyvärr kunde inte Linda.

Jag hittade en jätte vacker grön Smythson Fashion Diary som både jag och Matilda blev jätte kära i. För £200 på rean kan jag dock vara kär i en Marc Jacobs väska istället, så vi gick till Aspinal of London där jag köpte The London Ladies Diary som innehåller allt en flicka behöver från datum till större events som London Fashion Week till adresser till bra frukostrestauranger.


Sedaan gick vi och kollade på tights (Jag älskar Woolfords nya leggings. Vill ha!!) och köpte en Mascara till mig (YSLs Singulier) och sist gick vi till matavdelningen. Matavdelningen på Selfridges är out of this world. Jag köpte lite god ost och så några bakelser till Andy och mig. Jag är inte mycket för söta saker, det kan vara gott i bland, men dom här var som små konstverk! Jag åt choklad mousse bomben i går och det var något av det godaste jag ätit!
(Ni får ursäkta bilderna. Bakelserna gick sönder lite på hem vägen)



Sedan tyckte både jag och Matilda att det var dags för vin och vi hittade en pub bakom St Christopher's Place där det gick att sitta. Vi tog ett glas och åkte sedan hem.


Det här fotot hängde på väggen på pubben. Det föreställer Oxford Street någon gång på 1800 talet.


Väl hemma hade Andy gjort ett bad åt mig med levande ljus och jag låg där en timma med ett glas vin och en bok (Marian keys the Watermelon). En perfekt avslutning på en trevlig kväll.