torsdag 11 mars 2010

Vin och St Paul's

I går träffade jag Anna och Linda på ett par glas vin. Det var sent påkommet och jag hade egentligen lust att gå hem och sova, men det var ju tur att jag inte gjorde det för vi hade det jätte trevligt, men det blev alldeles för sent!

Vi träffades på en vin bar vid St Paul's och det är ju en helt fantastisk byggnad! Det var ett av de första Sight Seeing platserna jag såg i London när jag kom hit första gången när jag var 14. Det är den enda gången som jag varit uppe i Whispering Gallery (Du sätter dig på ena sidan och en annan person sätter sig mitt emot på andra sidan, sedan viskar du mot väggen och den andra personen hör vad du säger! Det funkar verkligen! Tro mig, jag har provat!) men inte den enda gången jag varit inne i kyrkan.

St Paul's är nog för mig den vackraste byggnaden i London. Den slår både Tower Bridge och House of Parliament. Nu när renoveringen är klar så är den absolut värd ett besök!