måndag 8 mars 2010

Söndag i Hampstead

På Söndag morgon åkte Sandra hem och jag och Andy tog en taxi till Hampstead för att träffa John på Freemasons Arms. Det tar bara 10 minuter dit med taxi och vi åkte först på HampsteadLane och sedan genom parken på Spaniards Road. Jag tror aldrig jag varit på Spaniards Road förut, men vilka hus säger jag bara! Tror jag måste gifta mig rikt för jag vill ha var enda ett! Jag såg även en och annan pub som såg ut som typisk countryside pubar fast dem ligger mitt i London. Det måste vi snart utforska!

Vi åt jätte god mat på Freemasons och vi satt även ute ett tag. Fast det bara var 3 grader varmt så kändes det varmare när solen låg på.

Andy som bestämt sig för att inte äta något ändrade sig snabbt efter att ha sett menyn.
John sa att han "approved of my choice of venue."
Till starter åt jag en jätte god Rarebit (stark ost blandat med senap, worcestersås, paprika pulver, cayenne peppar och öl på en bit rostat bröd) med rökt torsk.
Och till huvudrätt blev det havsabborre med gröna bönor, svamp och tomat.
Vi gick sedan till the George på Haverstock Hill och kollade på FA cup matchen mellan Readingoch Aston villa (som Villa vann 4-2).



Det var en lyckad helg, men jag ser fram emot min säng nu. Det kommer bli ett par tidiga nätter ett tag framöver.