måndag 8 mars 2010

Besök från Birmingham


På Fredag jobbade jag halv dag och åkte sedan hem för att vänta på Sandra, Andys syster. Hon hade haft möte med hennes PR företag i Hertfordshire och bestämde sig för att sova hos oss över helgen.

Vi stannade inne på Fredagen och jag lagade en jätte god fiskgryta med saffran aioli och hembakat bröd. Jag ska försöka skriva ner receptet i morgon. Problemet är att det är mitt eget så vet inte exakta kvantiteter eftersom jag har det i huvudet!

(Tänkte bara visa er den vackra himlen över Muswell Hill när vi kom tillbaka från mataffären.)


På Lördagen skulle jag och Sandra åkt till Borough Market, men först gick vi och gjorde pedikyr på lokala nagel baren och längre kom vi inte! Jag brukade vara stammis där när jag hade lösnaglar, men jag har inte varit där på säkert ett år. Dom blev så glada av att se mig och det blev en massa kramar (Yes, really!) och prat. Sedan tyckte ägaren att jag och Sandra skulle göra en manikyr också och så blev det.

Nu har jag fina tassar!


Vi bestämde oss för att gå till Highgate Village och ta ett glas vin på the Rose and Crown och sedan en sen lunch på the Angel Inn.

Utsikt från Highgate Village

På kvällen gick vi till våran lokala gastropub the Clissold arms och åt middag. Det har blivit en massa äta ute i helgen och mer lär det bli eftersom våran kyl och frys har packat i hop totalt. Mer pengar man måste spendera som man inte har alltså. Kul.

Sandra och Andy på the Clissold Arms
Jag och Sandra.