måndag 15 mars 2010

BA Strejkar (Igen!)

Detta är den 3e gången på 5 år som jag har hamnat mitt uppe i en BA strejk och jag är inte glad! BA sa att dom inte skulle strejka över påsk så jag trodde dom och bokade en biljett. Visst dom strejkar inte över påsk utan veckan innan när folk självklart också åker. All sympati jag har haft för dom har försvunnit och jag är fly förbannad. Inte bara på Unite (facket) utan också för att BA vägrar ta någon som helst del av skulden! Det är inte bara deras anställdas fel, dom måste ta något jävla ansvar själva!

Den här gången kan jag inte boka om min biljett. Jag har inga semester dagar kvar, andra i mitt team är på semester och vi har Brand Launch.

Att boka med något annat bolag funkar inte heller. SAS ska ha nästan £200 för en enkel biljett och Ryan Air (Inkluderat alla extra avgifter och biljetter tur och retur Skavsta och Stansted) kommer gå på mellan £100 och £150. Jag har inte råd!

Allt jag kan göra nu är att spela the waiting game.