måndag 22 mars 2010

Just another Manic Monday

Jag vaknade i morse och kom knappt upp hur sängen så trött var jag. Fast Forward 12 timmar och nu ligger jag i sängen med halsont och feber. Kul.

Dagen har tack och lov gott fort. Hade en två timmars fokus grupp i morse som jag helt ärligt tyckte var poänglös, men jag kom bort från kontoret ett tag i alla fall.

Jag tog med mig resterna av curryn till Lunch och gav resten till Zam som älskade den och i stort sätt slukade två portioner och gick sedan och sov i sjukrummet i en halvtimma. Lite övermätt kanske.

Jag hade en självförtroende kris på eftermiddagen som kommer i från att jag inte kan ta kritik särskilt bra. Jag hade skrivit ett brev till en kund som jag lämnat vid skrivaren. En av mina chefer skulle hämta sina dokument och såg det ligga där och jag såg att hon stod och läste det. Min första reaktion var att gå upp och hämta det (tillsammans med ett par andra brev som låg där). Jag tänkte slita det i från henne om så behövts eftersom jag var säker på att hon skulle tycka att det var någonting fel på det, men det gjorde jag självklart inte.

Jag satt kvar och darrade av rädsla ett par sekunder. Varför? Who knows! Min chef är snäll och hade det varit någonting fel på det så hade hon knappast skällt ut mig, bara bett mig ändra några saker. Inte hela världen. Så jag tog ett djupt andetag och fortsatte med mitt arbete. Efter någon minut kom min chef fram med brevet och lade det på mitt skrivbord och sa bara kort "Nice letter". Så absolut ingenting att oroa sig för.

Nu är det nog dags att sova och jag får hoppas att jag mår bättre i morgon..