onsdag 24 mars 2010

BA kapitel femhundraelva

Nu har jag fått reda på att jag kommer till Stockholm i alla fall. Två flyg blev inställda och två går och mitt flyg är ett av dom. Hurra! Tror jag. Jag tänker inte fira för än jag är i luften för jag tror inte ett skit på vad dom säger.

Jag börjar också tvivla på Willy Walsh (BAs CEO) förstånd och undrar vad som pågår mellan öronen på honom. Han har nu hotat dom anställda med att om dom strejkar så förlorar dom sina billiga flyresor. Det står inte med in deras kontrakt så BA har all laglig rätt att göra detta men man kan ju inte hota annställda med massa saker. Det kommer bara leda till mer strejker.

Om det är inte nog med bevis på att han inte är riktigt frisk så fick jag reda på av min kompis John (Advokat, flyger ofta) att dom för ett tag sedan ställde in hans flyg utan att säga något. Han skrev direkt till Willy Walsh för att klaga och fick ett "F#ck you!" svar tillbaka. Behöver jag nämna att han vägrar flyga med dom nu?

Jag har inget val. Jag gillar inte SAS (Har haft många problem med förseningar, men det är också det att dom har dom otrevligaste flygvärdinnor jag någonsin stött på) samt att dom oftast är dyrare än BA, och jag vägrar flyga med Ryan Air av den anledningen att jag inte vill hamna på en flygplats som är närmare Göteborg än Stockholm.

Så då finns det bara BA.