tisdag 2 mars 2010

Avatar på IMAX

Jag har precis kommit hem från Waterloo där jag och Karin va på IMAX Cinema (Som har den största duken i UK. 20 meter hög och 26 meter bred!)

IMAX var hur cool som helst (men vilken huvudvärk man fick av att sitta längst fram), men Avatar..ja vad ska man säga. Att den var i 3D var coolt, (men det funkade inte alltid till 100%) men själva filmen var inte bra. Ingen minnesvärd handling, inga minnesvärda roller, inga bra repliker. Den har ett medelande om att människan förstör jorden, bla bla. (Been done to death already. Inget unikt alls) Dessutom fanns det inte en anledning till att den var så lång. Efter 1 timma och 40 minuter började jag kolla på klockan.

Jag vet att jag är en glädjedödare och att jag verkar vara den enda som tycker så här. Alla verkar älska Avatar, men handen på hjärtat...hade ni verkligen tyckt att det var en bra film om ni sett den utan 3D?

Nu vill jag se Alice i Underlandet för jag tror den är bättre. Jag har aldrig gillat den boken eller filmen, men på något sätt tror jag den här variationen kommer funka! Det blir nog dock en "vanlig" biograf nästa gång.

Tror ni inte vi kommer vi inte skratta åt dom här glasögonen om 10 år?