söndag 5 juli 2009

Sweden on Stage

I går morse gick först jag och Anna och shoppade på en liten affär i Muswell Hill, som heter Melbury and Appleton. Dom har supergod, ,men dyr mat. Sedan tog vi oss till Highgate och the Woodman för att äta lunch.

Sedan träffade vi Sofia, Stina, Matilda och Karin samt deras kompisar och pojkvänner på Sweden on Stage, Parliament Hill Fields, Hampstead Heath. Sweden on stage sattes upp för att fira (eller rättare sagt, marknadsföra) Sveriges ordförandeskap i EU. På scenen stod Benny Anderssons orkester, Tommy körberg (som fyllde år! Grattis!) och Helen Sjöholm (som jag inte hade en aning om vem det var.) Här kommer lite bilder. Enjoy!


Anna på the Woodman


Min "local pub"


Vi blev vänner med den har söta kissen, som verkade tillhöra pubben, eller så kanske han bara ville ha sällskap!


Det var mycket folk på SOS

Sofia, Sina och Jens


Utsikten från Parliament Hill Fields


Välkommen, hälsade IKEA


Det såldes vatten i tetrapack


Det fanns ett öl tält så klart!


Jag åt en god sallad...


...men tyvärr var inte haloumi burgaren lika god.


Vi var väldigt sofistikerade och drack stark cider i parken.


Matilda har kul.


Anna


Karin


Jag



killen i den blå skjortan är Benny Andersson


Jag


Ett stånd påstod sig sälja Svenska köttbullar...


...men det visade sig att det inte var riktigt sant då dom bara strykigt över ordet "Italian"




Fina hus på Hampstead Heath


Vi hamnade på min favorit pub, the Freemasons Arms






Downshire Hill, Hampstead



Till slut blev det sen middag, Theo's Gamberettini pizza på Pizza Express.