fredag 24 juli 2009

Ett enkelt ord som tack

Jag hatar otrevliga människor och jag tror jag blivit värre sedan jag flyttade hit. Om någon "glömmer bort" att saga "Please" och "thank you" blir jag tokig!

Nu har jag precis varit på Londonsvenskar och läst en tråd där någon frågat en sak. Tidigare hade samma person frågat en annan sak på samma tråd vilket jag svarade på. Det kanske inte var det svaret hon ville ha, men det är ett ämne jag kan väldigt bra och det är därför jag svarade och jag svarade så gått jag kunde. Hon frågade nu en annan fråga på samma tråd som jag också kan svaret på, men jag tänker inte bry mig om att dela med mig den informationen. Varför? För att hon "glömde bort" att saga ett litet ord som heter "tack". Hennes nästa fråga var precis efter mitt svar så hon kan inte ha missat det. Jag hade inte behövt svara, men jag tog tid på mig att göra det för jag gillar att hjälpa människor. Jag tycker dock att tacka tillhör allmän hyfs och kan man inte det när man åker till England så kommer man inte bli populär här.

Jag hjälpte en annan tjej med en del frågor för ett tag sedan och hon tackade mig för all hjälp och då tycker jag att det känns skönt och är glad för att jag förhoppningsvis gjort någons flytt till London lättare.

Det är tråkigt att det finns sådana människor, som den andra tjejen, som tar hjälp och andra människor för givet.