måndag 6 juli 2009

Ryanairs nya påhitt


Nu har Ryanair hittat på så mycket otroligt dumt att jag börjar tro att detta är någon PR kupp som dom drömt upp, antagligen på något möte efter alldeles för mycket Guinness. Jag tror Michael O'Leary,(Ryan Airs cheif executive) hans head of PR, eller bada två har kommit fram till att all PR är bra PR och detta unika sätt att publiceras i så många tidningar som möjligt kan bara vara bra för affärerna.

Tydligen fungerar det också eftersom Ryanair hade 13% mer passagerare i år än förra året, medans British Airways är på fritt fall och förlorade 5% av sina passagerare.

Vad jag vill veta är, vilka är de 5,84 miljoner människor som tycker Ryanair är ett helt Ok bolag att flyga med? Jag förstår att folk vill spara pengar, men för många är det falsk ekonomi när man räknar med alla extra kostnader som bagage, vägning av bagage, incheckning online, samt resa till och från en flygplats som heter Stockholm Skavsta, men som ligger inte bara i en annan postkod, utan nästan i ett annat landskap.

Så vad är Ryanairs nya påhitt? Jo, tydligen ska dom göra stå platser plan för att öka antalet passagerare och dra ner flyg priser ytligare. Vad gör man då under start, landning och luftgropar? Spänns man fast i väggen? Spikar dom ner skorna i golvet? Eller ska man helt enkelt träna balanssinnet innan man flyger?

Helt galet!