tisdag 7 juli 2009

Jag hatar tunnelbanan!


Två dagar i rad nu har jag varit tvungen att ta tunnelbanan till jobbet och jag hatar det! Svettigt, äckligt och alldeles för varmt! Anledningen är att jag lyckats forsova mig, så jag har inte haft tid att ta bussen.


Jag tar bussen (eller går) överallt i London och jag kan nästan alla busslinjer. För det mesta, om man vet vilken väg som är snabbast, tar bussen inte mycket längre tid än tunnelbanan och så sparar man så mycket pengar! Jag bor i zon 3, så ett travelcard skulle kosta mig £30,20 i veckan men ett bus kort kostar bara £13.50. Jag tar 2 bussar till jobbet (kan ta en och sedan gå, men två är snabbast) och varje buss resa tar 10-15 minuter. Sedan när man tar med vänte tider så är det ju lite längre, men om jag går hemifrån kl 8.10 på morgonen är jag på jobbet mellan 8.45 och 8.55. Jag är nästan alltid hemma vid 6 om jag går från jobbet 17.10 och det brukar inkludera ett stop på Tesco. Jag får också alltid sittplats.


Tunnelbanan tar 15 minuter från Highgate till Kings Cross, men med vänte tid och att gå till och från stationen så tar det i alla fall en halv timma. Samt när man kommer ut från Northern Line på morgonen behöver man en dusch!


Inte ett svårt val!