söndag 19 juli 2009

Hos Patrcyja i Chelsea

Min gamla klasskompis Patrycja åker till Polen i flera månader på Tisdag så i Lördags var jag, min kollega Ebony (dom träffades för ett par veckor sedan genom mig och nu är dom vänner! Det tycker jag är jätte kul!) och Patrycjas kompis Suzanne bjudna till henne på middag och vin. Vi åt jätte god spagetti med räkor samt avocado och mozarella sallad. Vi fick även gå ut och köpa mer vin.

Patrycjas lägenhet är en jätte fin liten 2 bedroom flat på Fulham Road, mitt emot Chelsea and Westminster hospital. Jag skulle gärna bo där, men smakar det så kostar det £420 i veckan får man tydligen betala för en 2 bedroom flat i Chelsea.

Jag och Ebony gick till ett Franskt deli som vi tyckte såg så mysig ut. Det ångrade vi snart när vi gick till fisk disken och såg en hummer röra sig. Nu ska dom vara levande till man kokar dom , men trots att all fisk låg på is var rummet i övrigt för varmt för att den skulle hålla sig.

Jag skulle köpa en bit Emmenthal ost, men den var möglig. Det var även nästa bit jag fick. kort sagt. Handla inte på Le Pascalou på Fulham Road.