fredag 17 april 2009

Stoke v Newcastle 11.04.09



Förra helgen var jag på en av de få fotbolls matcher jag lyckats gå på denna säsong, nämligen Stoke v Newcastle på the Britannia Stadium. Min kompis John bor i en stor takvåning i centrala Manchester, vilket bara är en halvtimma med tåg från Stoke. Jag åkte upp på Fredagen för en lång helg i Manchester vilket spenderades på Sushi och tapas restauranger samt en del barer. 

På lördagen gick vi på matchen. Vi var i Stoke vid 1 och eftersom avspark inte var förän kl 5.30 betydde det en massa pre-match beers. (eller Magners cider, i mitt fall). Jag låter bilderna tala för sig själva...

Trevlig sponsor...nej jag menar inte City  Football...se en rad upp....


På höger sida - John och Tony. På vänster sida - Tonys kompisar.


Jag och John


Toon Army och en ensam Stoke fan på the Harvester pub mitt i mot Brittania Stadium


"Toon, Toon, Black & White Army"


Behövdes ingen polis. Det var hur lugnt som helst!


"E I, E I, E I oh, up the premier league we go....."



"One Alan Shearer! There's only ooooooooneeeee Alan Shearer"


"Shit ground, shit fans..."


Matchen slutade 1-1 föresten.