onsdag 22 april 2009

Blogg träff


(The London Stone)

I går träffade jag Anna, Stina och Sofia (med kompisar) i Cannon Street på en Goth pub som heter London Stone. (Den har fått sitt namn av en sten i närheten där det sägs att Romarna matte alla distanser i Storbritannien från. Precis som det sägs om dom svarta korparna i Tower of London, så sägs det att "So long as the stone of Brutus is safe, so long shall London flourish" . Detta härstammar från legenden att stenen är en del av ett altar som byggdes av Brutus of Troy, som sägs vara Londons grundare. Lite historia för er där.


(The London Stone Pub)

(Leon, Cannon Street)

 Vi gick sedan till Leon (en snabbmats restaurang som säljer nyttig mat) och jag åt haloumi med vildris och slaw.  Jag drack också en cocktail (utan alkohol) med citron, ingefara och mint som var suveränt god. Man behöver inte alltid dricka vin när man går ut, vilket jag har lite svart att förstå i bland.

Efter maten tog vi en snabb drink på The Bell runt hörnan från Leon. The Bell är en väldigt gammal pub, som funnits där sedan innan the Fire of London år 1666.




Jag har träffat Anna och Sofia tidigare, men jag har aldrig träffat Stina. Hon var dock jätte trevlig och jag hoppas vi alla kan träffas snart igen.