söndag 26 april 2009

Poltock & Walsh - ett nytt cult märke?





Det är kul när nya märken kommer ut på marknaden och det ar särskilt kul när designerna bestar av två unga tjejer med mycket entusiasm och känsla för mode. Ni vet kanske inte vilka de är än, men ni kommer garanterat att höra om dom i framtiden.


Fiamma Poltock och Katie Walsh studerade inte på Central Saint Martins eller London College ofFashion, utan dom gick på det mindre glamorösa Kingston University. (För flera år sedan när jagpluggade mode design gick jag på en "open day" på Kingston och tyckte väldigt mycket om skolan. Det var en trevlig, välkomnande atmosfär där och både elever och lärare verkade vara duktiga. För er som vill plugga mode i framtiden kan Kingston vara ett bra alternativ till SaintMartins, LCF mfl.) Andå har modevärlden fått upp ögonen for dom.



Jag är ett stort fan av deras spring/summer collection 2009 som är inspirerad av Franska Rivieran och 30talet. Jag gillar den på grund av att den är feminin och "wearable". Min favorit är den gråa maxi klänningen, (se under) men jag skulle inte säga nej till clutch väskan heller. 


Tyvärr har dom ingen egen boutique än, eller ens koncessioner på Harvey Nichols och Selfridges. Däremot säljs några av deras plagg på Browns Focus, South Molton Street och Sefton på Upper street. Dom haller även på att lansera en online shop som just nu ar "under construction." Se Poltock & Walsh för information.