lördag 17 april 2010

Lib Dems leapfrog Labour in polls

Jag läste den här artikeln i morse och blev väldigt glad. Jag röstar Liberal Democrats bland annat på grund av att dom:

  • vill hjälpa fattiga (Det finns en hel del områden i England som inte kan kallas annat än slum) och att det ska bli lättare att söka bidrag för dom som verkligen behöver det. Jag tycker inte vi ska ha en sådan stor klass skillnad som vi har nu.
  • Dom vill att utbildning ska vara gratis så alla (inte bara medelklassen) har råd att studera.
  • Förbättra NHS
  • Ingen skatt på dom första £10,000 du tjänar.
  • Ge folket rätt att sparka Mps som inte sköter sig, samt se till att dom som sitter i the Parliament ska betala full skatt.
  • Förbättra Home Buy schemes (Som ger hjälp till first time buyers)
Jag vet inte om dom kan göra allt detta, men deras manifesto vekar prata sence. Jag tycker det är dags att dom får en chans. Jag tycker också att det är dags för Labour att dra sig tillbaka eftersom dom nog är det mest korrupta parti vi har haft i the UK. Jag tror folk tappat förtron för dom pga alla lögner (Weapons of mass distruction Tony Blair??) men jag tror fortfarande dom kommer vinna.

Camerons (Conservatives partiledare) pratar bara om hur dåliga Labour är, men har säger inte ett ord om vad han tänker göra bättre. Det blir hans fall.

Läs Lib dems Manifesto här.