tisdag 6 april 2010

Fredag kväll

På Fredag kvällen firade vi min syster Susannes födelsedag. Jag, Sandra och Andy betalade middag och drinkar i Stockholm.

först hamnade vi på Sky bar där jag fick reda på att min mamma är höjdrädd! Whoops! Men både Mamma och Susanne var väldigt imponerade av baren. Jag, Andy och Sandra var mindre imponerade av priset. En flaska husets vita, 2 cocktails och en Carlsberg gick på nästan 800 kronor. Ouch!

Susanne (som absolut inte ser ut som 50!)

Min lilla Mamma

Sandra (Andys syster)

Jag

Min älskade pojkvän


Vi gick sedan vidare till restaurang Göteborg som ligger i Hammarby Sjöstad. Visst är det fint där, men oj så tråkigt! Det tar ofta en lång tid innan nya områden skapar sig en karaktär och det lär inte hända än på ett tag.

Sickla kanal, sedd från restaurang Göteborg.


Restauarngen var dock helt ok. Alla andra tyckte det var God mat och hyfsade service. Däremot tror jag att jag har gått och blivit mat snobb för så fantastiskt tyckte jag inte att det var.

Västerbotten och sik rom paj var västerbotten paj med rom vid sidan om och creme fraiche. Det var för lite paj till rommen och creme farichen och även om den var god så smakade den inte så mycket.


Skärgårdsgrytan smakade tomat. Bara tomat.

Nöt och kola pajen med päron glass var dock fantastisk. Jag smakade även på min systers blodapelsin sorbet och den var ännu godare!

Vi var väldigt trötta när vi kom hem!