onsdag 28 april 2010

Fashion for Show

Matilda och jag hamnade på Nandos mellan bar och Fashion Show. Efter en portbello mushroomoch haloumi pitta var jag verkligen redo för sängen. Jag är glad att jag gick dock för det var väldigt trevligt.


Jag och Matilda

Idéen bakom Fashion for Show var att sex designers från olika länder (Eller olika, och olika, En Fransk, en engelsk och resten från Sverige) skulle visa sina creations i ett spel av Chinese whispers (Visk leken) där var och en hade var sitt "message". Vad det skulle vara vet i 17 och det tvivlade jag på att någon annan visste heller.

Det fanns en och annan kreation som jag gillade, men resten såg bara dåligt sydda ut. Ingen hit direkt.

En av de bättre kreationerna




Höjdounkten var två tjejer som satt med stora solglasögon på första raden. Klockan 9 på kvällen. Inomhus. Det är inte coolt och garanterat inte fashionabelt. En bra regel är; Ser det löjligt ut på Anna Wintour så ser ännu löjligare ut på dig.