söndag 29 november 2009

Möte med Chefen

I Torsdags blev jag inkallad på ett möte med min chef. Jag fick ett mejl där det stod: "Cecilia, quick word in meeting room 2A". Shit, vad det första jag tänkte. Vad har jag gjort nu. Ingenting visade det sig. Eller, inget farligt i alla fall. Min chef var orolig för mig för jag är ofta sjuk, men jag kommer fortfarande till jobbet och jobbar hårt, kanske hårdare än en del andra.

Min chef ville bara säga att det är ok att vara sjuk och att jag måste ta hand om mig själv och sluta tänka på alla andra. Hon vet att jag fortfarande sörjer Pappa och visar inte alltid det utan försöker vara glad hela tiden, men hon sa att är jag ledsen så är det helt ok att ringa och ta ledigt en dag.

Jag uppskattar verkligen det stödet jag får av henne, men samtidigt är det väldigt svårt för mig att ta det lugnt. Det är bara två saker som får mig att stanna hemma: Hög feber och maginfluensa. Jag försöker vila upp mig på helgerna, men det funkar inte alltid. I helgen har jag dock tagit det väldigt lugnt och bara lämnat min lägenhet två gånger; för att träffa Helene och för att köpa mat. Jag känner mig hyfsat utvilad och ska ta nya tag i morgon. Förhoppningsvis kommer jag i säng till 11.