tisdag 17 november 2009

Facial

Sjuk som jag är bestämde jag mig i dag för att göra vad andra sjuklingar gör, nämligen gå och göra en facial. Ok, jag vet att det inte är vidare normalt, men den var bokad och jag hade inget telefonnummer att avboka. Det här var min första facial på ca 7 år så den var long overdue.

Jag möttes i receptionen av Nathalie som var väldigt trevlig. Väl inne gick hon ut så jag fick strippa (ok, dra ner axelbanden) och sätta på mig något som liknade en sådan där ful mössa man har i duschen om man inte vill blöta håret.

Nathalie började med att tvätta mitt ansikte och sedan satte hon en lampa rakt i ögonen på mig för att kolla min hy. Hon konstaterade att jag hade "några" (eller hur!) öppna porer och sedan undrade hon om jag använde solskydds faktor. "Ja, då", ljög jag. "Men bara när jag är i solen." Jag är soldyrkare och solar ofta solarium, men det är ingenting jag hade lust att få en lektion i av Nathalie. Nathalie bekräftade att jag var lite röd vid närpartiet och sa att jag borde försöka använda SPF 15 varje dag. För all den solning jag gjort i mitt liv (Ok, riktigt så farligt är det inte. Jag ser inte ut som Jordan precis!) så kan jag ta "lite röd vid näspartiet".
Sedan gav Nathalie mig en nacke och ansiktsmassage och sedan lämnade hon mig i 10 minuter med en face mask.

Jag kommer garanterat att ha en facial i alla fall varannan månad i fortsättningen.