tisdag 10 november 2009

Jul

I dag gravsattes urnan med pappas aska. Vi har redan haft själva begravningen, så det var bara mamma, min ena syster och bror där. Det gick tydligen bra och var väldigt fint.

Dock har det fått mig att tänka på att denna jul kommer vi att få fira utan pappa. Jag vet att vi kommer försöka, men trots julmat och julgran så kommer något att fattas. Har i dag ingen aning om hur jag, eller mamma för den delen, ska klara julen.

Jag älskar julen och vi har alltid firat julen på landet. Men i år kommer allt bara vara fel.

Vem ska hugga julgranen i år? Vem ska skotta snö? Vem ska hämta mig på Arlanda? Vem ska tala om för oss att vi druckit för mycket vin? Vem ska skälla på katten när han leker med julgranskulorna? Vem ska äta upp julchokladen? Vem kommer att ställa sig och diska under Kalle Anka, trots att jag försökt tvinga alla att sitta i soffan precis klockan tre?

Det är en massa små saker som jag kommer sakna. Det kommer att bli en tom jul.