måndag 2 november 2009

Just another Manic Monday..

Den här dagen började bra. Jag vakande klockan kvart i 7 eftersom jag tänkte gå till jobbet, men orkade inte gå upp och sov en timma till och drömde att någon snott mitt kort och länsat mitt bank konto.

Tio över 8 var jag på buss hållplatsen där tre bussar åkte förbi för att dom var överfulla. När jag sedan kom på en var buss chauffören så förbannad att han skrek på alla och vägrade öppna fram dörrarna när vi kom till Highgate Station, trots att nästan hela bussen ska av där.

När jag sedan kom till Archway så han jag precis med den buss jag senast måste ta for att hinna i tid till jobbet...i vanliga fall ja. Det visade sig att det är 3 (tre!) road works på vägen till jobbet, så en resa som tar mellan 10 minuter och 25 minuter i vanlig fall tog ca 40 minuter vilket betydde att jag blev en kvart sen. Hurra.

Nu sitter jag på jobbet och har massor att göra, men jag tänker fortfarande ta en timma lunch, men det gör det inte lättare av att telefonen ringer hela tiden och dom i mitt team som inte är på lunch vägrar svara! Den värsta ursakten var att en av dom "var kladdig om händerna" Suck. Kan hon inte vänta med att äta tills hon går på lunch.

Klockan kvart över 5 tänker jag sluta, gå till gymmet och sedan gå till lokal pubben och se på Sheffield United mot Newcastle, förhoppningsvis med min kära pojkvan.

Hoppas ni alla får en bra måndag.