måndag 23 november 2009

Weekend with the in-laws

I helgen var Andys föräldrar här på besök. Dom kommer och hälsar på varje November eftersom det är hans mammas födelsedag. Jag har nog inte varit den perfekta svärdottern den här helgen. Jag har haft PMS och varit nära att klippa till hans mamma mer än en gång. Jag tycker mycket om hans mamma, men hon tjatar hela tiden om saker, bland annat att vi måste spara pengar (Jag vet! Och jag visste det den 1a, 2a och 7e gången du sa det med!) men jag röt till när hon sa att vi kanske måste flytta till ett annat område om vi ska ha råd att köpa en lägenhet. Jag sa kort och gått att det är upp till oss var vi vill bo och jag tänker inte flytta någon annanstans. Just nu är det handpenningen som är problemet och inte priserna på husen.

I alla fall, jag tror vi hade en trevlig helg i alla fall. På Fredag kvällen gick vi till Cilicia, lokala Turkiska restaurangen, där chefen alltid möter oss om vi skulle vara hans släktingar.

På Lördagen åkte vi först till Hampstead och åt lunch på Freemason arms. Andys syster Sandra har aldrig varit där (Hur har vi missat att ta dit henne?) och hon var riktigt imponerad.


Hampstead
Lunchen var super god! Jag åt risotto med senap, rökt torsk, purjolök och pocherat ägg.

Min favorit gata i Hampstead. Dom har till och med blommor i trädgården fortfarande och det är första advent på Söndag!

På kvällen hamnade vi på Clissold Arms, en Gastropub i Fortis Green, mellan Muswell Hill och East Finchley. Den kom 2a i "Årets Gastropub" i Time Out 2008 och hela familjen var väldigt imponerad. Tydligen var lamm steken det godaste lamm dom någonsin ätit! Jag åt Fishcake med pocherat ägg (igen!)

Tyvärr fick jag inget bra kort på Andys föräldrar och syster (Jag glömde kameran hemma så var tvungen att använda min Blackberry). Här är i alla fall Andy som tar kort på mig.




Det blev ekologiska ostar till efterätt