måndag 23 november 2009

End of an Era

I dag var jag och Karin och hälsade på våran kompis Maulou i Fulham. Vi träffades för första gången i April 2007 (På Freemasons arms, lustigt nog. kanske är därför det är min favorit pub) och nu, ett X antal tjejmiddagar, flaskor vin och hemgjorda turkiskpeppar shots senare ska Maulou, hennes pojkvän Johan och lilla bebis flytta hem till Stockholm. Det är tråkigt. Mycket tråkigt. Vi har haft jätte kul. Maulou är en av de roligaste människor jag känner och jag kommer verkligen att sakna henne.

Jag och Karin fick dock med oss en hel del "presenter" hem. Vi delade på barskåpet. Jag fick en flaska vintage Rioja, en flaska rose, en tredjedels flaska gin, 1 flaska glögg och en flaska Sagatiba. (Ingen aning vad det är heller! Your guess is as good as mine!) Vi fick dessutom snaps att dela på. Jag frågade Maulou om hon tänkt betala våra levertransplantationer efter detta.

Jag fick dessutom ett bra durkslag (Behövdes!), juldekorationer, lunchbox och te. Karin fick också med sig lite fryst kyckling vilket hon var glad över.

På tunnelbanan på vägen hem pratade vi gamla fylle minnen (Gud, så vuxet av oss!) och vi skrattade så vi tjöt. Vi hade en blå Ikea kasse bredvid oss där det stack upp en och annan spritflaska bland juldekorationerna så folk trodde nog att vi smuttat lite på glöggen.

Karin åker hem i Mars. Vad ska jag göra då, utan mina två vänner?