söndag 1 november 2009

En sent firad födelsedag


På min födelsedag i Maj(!) så fick jag som present en kryssning på Themsen av mina vänner Karin och Maulou. Tyvärr var Maulou då hög gravid och födde en liten Ella inte långt efter så vi har inte kommit i väg på en. Det visade sig också att det var svårt att boka med kort notice, så Karin bokade i stället bord på Retsina, en Grekisk restaurang i Belsize Park.

Vi började på pubben the George på Haverstock Hill.

Karin

Jag


Sedan träffade vi Maulou och gick till restaurangen. Det var en upplevelse, det kan jag lova. Servitören var rosenröd om kinderna och det verkade som han druckit. Han sa åt oss att säga till om vi vill ha något eftersom han "hade annat att göra". Jag ska kanske tillägga att det bara var vi och ett annat sällskap där.

Maulou.

Yours truly.

karin.

Jag beställde kalamari till förätt och havsabborre till huvudrätt. Tyvärr var kalamarin något av det värsta jag har ätit. Helt fruktansvärt. Havsabborren (nedan) var helt ok, men den var, lika så grönsakerna, dränkt i smör. Det spelade dock ingen roll för det var verkligen en minnesvärd upplevelse och det är sällskapet som räknas.

Jag och Karin gick sedan vidare till min favorit pub, the Freemasons arms och det var så varmt att vi satt ute. Det var fullmåne och alldeles fruktansvärt vackert.

Jag och karin.


Vi gick sedan hem, såg på X Factor och drack Vodka. En helt lyckad dag.