söndag 4 oktober 2009

X Factor

(Jamie the Afro sjunger kings of Leons "Sex on Fire" under sin första audition)

Ok, jag erkänner. Jag älskar trash TV och X Factor är must see förtillfället. I kväll får vi veta vilka som går vidare till The Live Finals. Jag vet vilka jag vill se där, men det är svårt i år. Det är så många duktiga, speciellt i over 25s. Detta är vad jag tycker och tror kommer hända.

Girls 16 to 24

Jag tycker tjejerna är ganska så svaga i år. Vinnaren finns garanterat inte i den här gruppen. Dannii Minogue har dessutom alltid haft problem med att välja rätt låt till hennes tävlande, så jag tror ingen av tjejerna håller länge. Stacey M, som en gång var med i S Club Juniors, är absolut sämst.

Går vidare: Stacey S (The Essex Girl), Rachel (Svarta tjejen med dodgy frisyren) och Lucie (Den söta 18åringen från Wales)

Jag vill se: Precis dom tre.

Boys 16 to 24

Här finns en eventuell vinnare i Joseph, men jag kan inte se någon av dom andra komma jätte långt.

Går vidare: Joseph (från South Sheilds), Lloyd (Den unga blonda killen) och Ethan (Amerikanen)

Jag vill se: Joseph, Duane (Den svarta killen) och Daniel (Inte för att jag tycker han är bra, men han har en unik stil)

Groups:

Den absolut svagaste gruppen. Miss Frank (Tjej gruppen som sattes i hop i Boot Camp) håller kanske till 5e veckan om dom har tur, men resten suger verkligen. Att Louis Walsh tror att publiken kommer gilla John och Edward bevisar bara hur illa detta kommer gå.

Går vidare: John och Edward (Dom hemska tvilligarna), Project A (Tjej gruppen som inte kan sjunga) och Miss Frank.

Jag vill se: Miss Frank, Harmony Hood (Jag tror dom är bättre än deras ganska så dåliga audition) och De Tour (Den andra duon som det inte heller gick så bra för i går kväll)

Over 25s

Jag tror detta är den första gången som dem äldre är den starkaste gruppen. Alla är bra, men den som är svagast är Ollie från Essex. Jag tror och hoppas att vinnaren blir Jamie the Afro. Han är helt fantastisk. Så bra att till och med Andy gillar honom och han hatar X Factor.

Går vidare: Jamie the Afro, Nicole (Den av tjejerna som har en personlighet) och Daniel (Med the Mohican)

Jag vill se: Det är ett svårt val, men jag tror att det är dom tre. Jag gillar också Danyl (läraren), men han är over confident och behöver komma ner på jorden. Jag har även hört ett rykte om att han inte kommer med.

Det ska bli intressant att se i kväll.