söndag 4 oktober 2009

X factor Resultatet


Ok, så jag måste erkänna att jag grät en skvätt. Sedan måste jag också erkänna att jag skrek "Simon Cowell, WTF are you doing??!!" (Mer om det om ett litet tag) Eftersom jag ändå är i biktningsbåset, eller vad det nu heter så kan jag lika gärna erkänna att jag har en crush på 18åriga Joseph från South Sheilds. (Jag har alltid varit svag för Geordie Accenten)

Tjejerna som gick vidare var Lucie, Rachel och Stacey S, precis som jag sa. Dannii kunde inte riktigt ha valt några av dom andra. Dom var inte bra nog.

Grupperna som gick vidare var Tvillingarna och Miss Frank som väntat. I stället för Project A så valde han den andra tjejgruppen som var, tro det eller ej, ännu värre. Louis Walsh har verkligen skjutit sig själv i foten.

Cheryl Cole tog med Joseph (Hurra!) som väntat och Lloyd, men hon valde gnäll Pelle Rikki i stället för Daniel eller Duane som båda var mycket bättre.

Simon Cowell gjorde också ett misstag. Han valde Jamie the afro och Danyl. Jag tror på båda två i finalen. Men han valde inte Daniel eller Nicole. Nej, nej..han valde Olly. Ursäkta? Mr Average. Eller, han är inte ens det. Han är inte bra. Alls. Värför? Jag har tyckt rejält illa om honom sedan första början och nu måste jag stå ut med honom på the Live shows också. Fan.