tisdag 20 oktober 2009

Pinjenötter, den nya dieten?

Jag har haft en bitter smak i munnen när jag ätit dom senaste dagarna. Det har varit så illa att jag bara ätit ett par skedar yoghurt och lite soppa för allt (till och med vatten) har smakat för jäkligt.

Jag tänkte att jag skulle googla min nya "sjukdom" i fall det var någon symptom på något mer allvarligt (man vet ju aldrig) och då hamnade jag på flera olika sidor som skyllde på pinjenötter. Bland annat den här artikeln från daily mail.

Jag trodde det var rena skämtet först. Jag har inte ätit pinjenötter på flera veckor. Trodde jag. Sedan kom jag fram till att, jo, det hade jag visst det. Jag åt en smörgås från Marks and Spencer på tåget till Manchester, som innehöll avocado och, du gissade det, pinjenötter.

Tydligen har det blivit mer och mer vanligt, men ingen vet vad som orsakar det. Tydligen är det inga kemikalier i alla fall och det är ju tur det, men tydligen så kommer jag ha detta problem i ca 2 veckor. kul.