måndag 5 oktober 2009

Måndag



Hej alla. Jag ligger här på sängen, trött efter en lång dag på jobbet.

Det har varit en ganska så intressant dag för att vara en Måndag. Jag pratade med en äldre dam på telefonen som hade haft inbrott flera gånger de senaste året. Hon har även ben och mag cancer och doktorerna trodde hon skulle sitta i rullstol nu. Det tänkte hon inte göra sa hon. Hon älskar att dansa, så hon går ut på klubbar till fyra på morgon där massor av yngre män försöker fånga hennes intresse. Hon lät så glad trotts allt detta hänt henne.

Hon sa även att hon var synsk och kunde veta allt om folk genom att se in i deras ögon eller prata med dom. Detta sa hon om mig.

Hon sa att jag lät väldigt ung, men samtidigt mogen så hon trodde att jag var äldre än den ålder hon skulle gissa. Hon gissade att jag var 26.

Hon sa att hon trodde jag är väldigt vacker, lycklig och har högt självförtroende. Hon sa även att jag är "in Love"(Detta var hon väldigt säker på) men att jag har en hemlighet.

Så, är detta nu sant. Tja, en del kanske. kan inte komma på vad jag har för hemlighet. Det finns egentligen bara en sak som väldigt få vet om. Vad det är för något? Det tänker jag inte berätta! Det är en hemlighet.

När jag kom hem så hade brevbäraren lämnat ett paket till mig. I kompost hinken utanför dörren. Smartskaft. Tur för honom att det inte fanns några matrester där samt att det inte är sopphämtnings dag i dag. I paketet låg min nya, fina kappa av Jil Sander från Uniqlo. Vad tycks?