söndag 25 oktober 2009

Alexandra Palace Farmers Market



(Min kamera slutade fungera, så denna bild är snodd från Google Images)

I dag har jag varit på Alexandra Palace Farmers Market som ska vara en av dom bästa i London. Den ligger bara en 10 minuters promenad från mig men jag har faktiskt inte varit där på länge. Det finns hur mycket fantastisk mat där som helst. Min favorit är en kille som säljer hemma gjord Pesto och choklad tryfflar. Yum.

Jag träffade Helene där samt hennes kompis Ylva. Dom gick vidare mot Alexandra Palace och jag bestämde mig för att gå vidare mot Sainsburys och handla lite mat.

På väg hem.

Min shopping. Ägg, tomater, hjortstek, rödbetor, rädisor och äppeljuice.
På vägen hem gick jag förbi en ganska fin hårsalong i Muswell Hill som heter David Barron för att köpa lite balsam. Självaste Mr Barron var inne och hjälpte mig att välja ut produkter Jag var jätte imponerad av honom och denna lilla konversation jag hade med honom att jag tänker boka en konsultation på salongen när jag har råd och tid. En klippning är billigt, men jag funderar på hair extentions. Jag har clip ins som jag använder i bland, men dom blir så fort torra och slitna även om det är riktigt hår. Jag skulle vilja ha permanenta, bara för att testa. Är det någon som har eller har haft extentions? Hur känns dom? Är dom jobbiga att sköta?