söndag 4 oktober 2009

Window Shopping in East London

Matilda behövde ett skoställ, så i morse klockan 9 träffades vi på Liverpool Street Station för att gå mor Spitalfields Market och Brick Lane. Vi hittade inget skoställ, men vi hade en trevlig morgon i alla fall. (Jag tog många fina bilder, men tyvärr gick mitt memorycard sönder och Vaio Recovery software lyckades bara rädda några stycken)

Vi började med en god frukost på Patisserie Valerie.




Och gick sedan till Spitafields Market...




Och Sedan till Brick Lane och gick i Secondhand affärer.

I den här affären hittade jag en snygg Vintage Chanel väska som jag tyvärr var tvungen att slita mig i från. Snygga skor hade dom också.

Jag tycker mycket om affärerna på Commercial Road och Brick Lane, men varför så många Svenskar vill bo här förstår jag inte. Det är mycket stök på kvällarna, många risiga council estates och dessutom tycker jag inte att det är speciellt säkert område på kvällen. På "studie besök" är det dock helt ok och mer besök lär det bli när jag får pengar.