torsdag 15 oktober 2009

"Hem till Stockholm igen.."

Jag har bokat min biljett till Stockholm över jul! Hurra! 230 jäkla pund med BA.! Eftersom jag vägrar att betala ens 5 pund för en Ryan Air biljett så har jag inte så mycket att välja på. (Ryan Air tar föresten ca 100 pund för samma datum och tider. Sedan tillkommer resa till och från flygplatserna vilket är 40 pund och sedan när alla andra avgifter år pålagda så är vi nästan uppe i 200 pund. Budget airline? I think not!

Här kommer lite bilder från min Stockholm resa. Mamma var väldigt chockad. (Hon visste inte att jag skulle komma) Hon satt i sin stol och stirrade i säkert 10 minuter utan att säga någonting. Hon trodde, bokstavligen, att hon sett ett spöke.

Torsdag.

Världens bästa hem..



Det fanns fruktansvärt mycket Älg. Jag såg säkert 8 stycken.

Fredag.

På Mammas födelsedag så gjorde jag hela middagen. Jag bakade bröd...

Och gjord räkfond till Fiskgrytan..

och saffran aioli...

Min syster dukade så här fint..



och sedan blev det choklad och Cointreau cheesecake till efterätt.

Lördag.

Nästa dag träffade jag min lilla Lena som tyvärr också förlorat sin pappa så vi förstår varandra riktigt bra just nu. Vi började med Lunch på en av Stockholms bästa restauranger, nämligen Carl Michael på Djurgården. Jag åt Sill och strömming med potatis och västerbotten ost.
Och världens godaste ostkaka till efterätt.

Sedan tog vi färjan till Skeppsholmen och tog en promenad vi vattnet. Stockholm måste verkligen vara den vackraste huvudstaden i världen.







Jag och Lena gick sedan vidare till Sky bar. Jag bara älskar den baren eftersom man ser ut över hela vackra Stockholm.




Vi åkte hem tidigt eftersom jag ville spendera den sista kvällen hemma. På tåget ringde jag mamma och sa att jag kommer hem med 7 bussen. "Va? Det går ingen 7 buss längre! Dom har bytt tidtabell! Det skulle du ju ha kollat upp" säger hon då. Hurra. Ja, det kunde jag ju ha gjort, men till saken hör den att bussen har alltid gått kvart i 7 och jag menar alltid. Sedan jag började ta bussen själv i 10 års åldern. Den har gått 18.45 eller 18.47. 6 dagar i veckan. Nu har dom ställt in den på Lördagar så det blev ett riktigt dyr taxi resa hem. Grrr.

Totte var hemma när jag kom hem. Det är lite ovanligt eftersom han är som en tonåring och är oftast ute hela nätterna.


Sista dagen.

Det var riktig höst i Stockholm. Gult och rött överallt!




Det finns ett stall precis nedanför huset där jag var mycket när jag var yngre. Tyvärr har jag inte ridit sedan jag var 17 år. Skulle gärna börja igen, men det är så dyrt!


Dags att säga hej då till lilla Totte.