onsdag 6 oktober 2010

"So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain, can you tell a green field from a cold steel rail..."

I dag skålar jag för en vän som gick bort alldeles för tidigt. Paul från Newcastle gick bort den 24e Februari i år, men vi fick precis reda på det. Många av oss har försökt få tag i Paul i flera månaders tid och vi befarade det värsta, men att få det bekräftat är ändå en chock. Man hoppas ju alltid.

Vi har pratat mycket om Paul i dag. Jag har skrattat. Jag har gråtit. Jag är förbannad på att jag var uppe i Newcastle bara 9 dagar innan han dog och träffade honom inte. Det är för jävligt helt enkelt.

Paul levde "life to the full" och hade inte velat att någon suttit och gråtit över honom. Däremot hade han velat att vi gått till pubben, skålat, rökt en cigarett och bara minnas honom och det är precis vad jag har gjort i dag.

RIP Paul.