måndag 4 oktober 2010

Dagens tunnelbanestrejk

Jag håller med om att folk ska få strejka. Om man inte fick det skulle vi inte få någon löneförhöjning, ha sjukersättning eller rättigheter inom arbetsplatsen. Vissa saker tycker jag inte man ska få strejka om (Southwest trains för några år sedan ville inte ha några namnskyltar), men när det gäller säkerhet, mer pengar eller bättre arbetsvillkor (I reserve the right to change my mind när BA strejkar nästa gång jag ska flyga) så har jag inget emot det.

Detta betyder inte att jag inte klagar när det tar 1 timma och 45 minuter med bussen till jobbet (halva den resan var mellan mitt hus och Archway station. En bussresa som normalt tar 7 minuter) eller när bussen är så överfull att när en tant ska gå av bussen först går in i mig och märker inte att hon snörar in sig i mina blackberry hörlurar och hoppar av bussen med dessa hörlurar hängande från sin kappa (Jag fick inte tag i dom i tid). När jag dessutom är förskyld, är stressad på jobbet och några kollegor är "sjuka"..ja då är liksom bristningsgränsen nådd.

Nu ska jag åka i väg "to the land of nod" och hoppas på en bättre dag i morgon.

God Natt!