fredag 22 oktober 2010

Saker jag hatar med London

Jag älskar London, eller...jag älskar valda delar av London, men det finns en hel del saker som irriterar mig. tex...

1. Kranvattnet. Jag kan inte dricka det. Det smakar fruktansvärt. Inte ens om jag är riktigt törstig. Och ja, jag har haft vatten filter och det funkar till en viss del, men ändå inte. Jag tycker heller aldrig det blir riktigt iskallt. Ens med isbitar i. Förklara det!

2. Det är förseningar under rush hour. Alltid. På tågen, tunnelbanan och bussar.

3. Det finns ingen tid på dygnet i London när det inte är rush hour.

4. Dålig service. Det är sällan du får riktigt bra service här. Butiksexpediterna är mer intresserade av att prata med varandra än att servera dig. Bartenderna ignorerar dig tills du blir serverad - och då har fem personer som kom till baren efter dig blivit serverade först.

5. Folk som inte ser efter var det går, speciellt i områden där det är mycket folk som Oxford Street, Kings Cross och the City. Det involverar att gå väääääälddiiiiiigt saaaakktaaa eller stanna helt plötsligt, mitt på trottoaren så att det blir domino effekten med dom som går bakom, eller gå fem stycken bredvid varandra så ingen annan kommer förbi.

6. Har sagts förut och kan sägas igen..hyrorna! Min one bedroom flat (Svensk 2a) kostar ca £900 i månaden. Det är över 10.000 kronor!

7. Alla snabbmatställen vid Oxford Street. Inte bara för att dom serverar mat som ser ut som den skulle ge dig matförgiftning utan för den väl gömda skylten en del har vid kassan "Please check your change as we cannot rectify mistakes later". Varför har dom en sådan skylt, undrar ni. Jo, för att de flesta som handlar mat där är turister och folk på väg hem från pubben och dom har ställena är ökända för att ge tillbaka fel växel...med flit.

Så det här va mina "pet hates". Vad är era?