måndag 16 augusti 2010

Monday, Monday, Monday

Jag hatar Måndagar. With a passion! Speciellt eftersom jag är så jävla trött på mitt jobb och nu på grund av en viss kollega som inte kan göra sitt jobb och det slutar med att vi andra får göra mer. Less, less, less.

Ebony, som sitter bredvid mig på jobbet, berättade att hennes pojkvän gjort lite celebrity spotting på deras lokalpub i Söndags. Vem kommer in om inte Frank Lampard (Spelare i Chelsea) med flickvännen Christine Bleakley. Ebonys pojkvän är från Tyskland och han berättade för Frank att även om han är Tysk så tyckte han att Franks mål i VM var giltigt och att det hade antagligen blivit ett helt annat resultat om det varit det. Sedan pratade han lite mer fotboll med Frank. Jag är inte ett fan av Chelsea (tvärt om!) och Frank Lampard, men han var tydligen väldigt trevlig.

Efter jobbet gick jag på yogan och har bokat in mig på Yoga Hatha igen på Torsdag och Yoga Iyenga på Söndag. Om jag orkar ska jag försöka med Pilates på Lördag med.

Efter Yogan bar det av till lokal pubben för att se på Manchester United mot Newcastle. Det finns en hel del Man U fans i London och alla har samma ursäkt (Min Morfar var ett Manchester United fan så det är jag också) men ingen har någonsin satt sin fot på Old Trafford. Ja, jag vet att jag inte kan säga så mycket om geografi när det kommer till fotboll (Svensk, men adopterad Geordie och Newcastle United fan) men jag går regelbundet på både borta och hemma matcher och jag har varit på Old Trafford fler gånger än de flesta Man U fans jag träffat)

Resultatet? 3-0 till Man U.