onsdag 18 augusti 2010

Jobb man inte vill ha

I dag ringde den en till recruitment agency som hittat min CV på Reed. Dom ringer stup i kvarten och erbjuder mig jobb...som jag inte vill ha. Jobb där man behöver kunna Svenska och Customer Service jobb. Jag vill inte jobba med Customer Service. Jag totalvägrar.

Jobbet jag blev erbjuden i dag tickade dock 2 av 3 boxar. Låg i Barnet, inte så långt att resa (Tick), Titeln var Corporate Relations Co-ordinator (Intressant. Tick) Lönen var £19,000 om året. (Stort, fett un-tick!) Jag berättade för rekryteraren att jag hade ingen som helst lust att gå ner i lön. "Vadå, hur mycket tjänar du då?" Frågade han. Jag sa en siffra som var något mer än jag tjänar så han inte får för sig att skicka mig på intervjuer där lönen ligger runt vad jag tjänar nu. Vad är poängen med att byta jobb om man måste gå ner i lön, liksom.