torsdag 26 augusti 2010

Att säga nej

Hur gör man det egentligen? Jag tycker det är helt omöjligt. Idag tex så fick jag ett mejl från min chef där hon frågade om jag kunde tänka mig att ändra mina timmar från 9 till 5 till 9.30 till 5.30 eftersom vi behöver en till person som kan svara i telefonen efter 5. Ingen annan kan. Zam ska dra ner sina timmar för han ska börja studera, Fiona har en dotter som hon måste hämta från dagmamman i tid, Kelly jobbar redan det skiftetet, Abbie har slutat och Ebony ska sluta.Då finns det bara jag kvar.

Jag vet att det bara gäller en halvtimma, men det kör i hop en massa saker. Jag måste stressa till yogan och kanske inte hinner, jag kommer hem senare, kan inte ta en snabb drink med kompisarna som slutar 5...ok, jag vet att det har är bagateller, men jag vill verkligen inte.

Så vad gör jag? Säger jag nej och riskerar att min chef blir sur eller säger jag ja fast jag inte vill?