måndag 9 augusti 2010

Ett litet brev till alla läsare

Hej

Jag vill börja med att tacka er alla för att ni fortfarande hittar hit. Jag vet att jag inte varit världens bästa bloggare dom senaste månaderna.

Som ni vet om ni läst tillbaka så hamnade jag i en depression så jag har helt enkelt inte orkat skriva. Jag tror bland annat att detta berodde på att jag aldrig orkat eller har haft tid att sörja min pappa som gick bort för ett år sedan. Det beror på en hel del annat också, men jag tror att på grund av att jag stängt av mina känslor under ett års tid så orkade jag inte längre och gick in i väggen.

Nu håller jag på att dra mig tillbaka upp till ytan igen. Tack vare många super kompisar så har jag så smått börjat leva igen. Jag har lärt mig mycket och även om inte varje dag är bra så är en del dagar det. I dag har jag haft en super dag. Inget speciellt har hänt. Bara normala saker. Det gick bra på jobbet. Jag betalade två räkningar. Jag fick ett sms från en vän som önskade mig en bra dag, jag gick på yoga. Jag åt middag OCH lunch. Normala saker som normala människor gör, men som inte varit självklart för mig dom senaste månaderna.

Jag lovar er att från och med nu så kommer jag att uppdatera oftare. Jag skriver den här bloggen för min egen skull, som en dagbok där jag kan se tillbaka och ta en "trip down memory lane" när jag vill, men jag skriver den också för er som vill ha hjälp med att flytta hit och vill veta hur ett vardagsliv i London ser ut. Jag har under den här tiden funderat på att lägga ner bloggen, men det kommer jag inte göra pga dessa anledningar.

I morgon planerar jag att vara tillbaka som vanligt med regelbundna uppdateringar. Jag hoppas ni tittar tillbaka då.

Kram