onsdag 25 augusti 2010

Jobb, shopping och Torquay

Jobb letande går fortfarande dåligt. Bara en intervju hittills Meh. Jag funderar nu på att betala någon för att göra min CV åt mig. Jag är bra på att skriva CVn, men eftersom jobb marknaden ser ut som den gör så måste man inte bara ha en bra CV utan den bästa.


I morgon kommer Mamma och i helgen (om vädret tillåter) ska vi till Torquay. Jag har aldrig varit på den "Engelska riveran" eller en i Devon, så det ska bli jätte kul. vad tycks om hotellet jag bokat föresten?

Utsikt från Restaurangen/baren:


Utom och inomhus pool:


Rummen:

Jag har fått lön i dag och har redan lyckats spendera en hel del (Gulp!) på en stor mat shop (£140), shampoo, balsam och hårinpackning (£50), OPI nagelförstärkare (£14), Elemis Pro Radiance cleanser, lime and body scrub och Pro collagen Marine Creme (£60) samt en ny Jimmy Choo väska som jag hittade på Ebay (£90) som antingen är the Bargain of the century eller en counterfeit och då åker den tillbaka men en gång. Jag är expert på counterfeit designerväskor och blir aldrig lurad. Jag tror att ca 50% av alla saker jag köpt på Ebay blivit tillbaka skickade och ca 2/3 av dom var riktigt bra counterfeits och hade bara någon litet fel som tex fel slags skruvar eller fel foder. Det kanske låter som bagateller, men jag hatar counterfeits. Ta mig inte fel, jag skrev min dissertation om Counterfeiting och lekte djävulens advokat rakt igenom. Det finns inte ett litet bevis på att det bidrar till terrorism, trafficking osv Men för mig känns det inte bra att ha en fake handväska. Andra får ha det om dom vill, det bryr jag mig inte om.

I morgon tänkte jag shoppa lite böcker. Jag håller på med den sista jag har kvar att läsa och det är Catch 22. Verkar bra..men kan någon som läst den förklara för mig vad som händer? Jag förstår ingenting!