onsdag 13 maj 2009

Lite värdelösa fakta om mig



Jag hittade just denna lista i Pernillas blogg, som blivit rekommenderad av Stina. Verkar vara en jätte trevlig blogg som jag från och med nu tänker följa

Jag har lite tråkigt just nu, och då ar sådana har listor perfekta!

10 FAVORITER
Dialekt: Stockholmska så klart! Min Engelska är lite blandad. Jag får hela tiden frågor om jag är i från Birmingham (min pojkväär född i en förort till Brum, men hans accent är inte speciellt "Brummie"), Newcastle (Jag åker dit mycket på grund av fotbollen och har många kompisar där) London (Ja, det är val lite mer normalt kanske) samt att min pojkvän ofta skämtar om att jag är i från Essex. (Tack så mycket!) Jag plockar alltså upp bitar av dialekter lite här och där, men jag gör det inte med mening!)

Mat: Sushi och ost!!
Låt: Oj, det är så många. Älskar "When we Dance" av Sting.
Film: The Party med Peter Sellers (som växte upp på min gata!), 16 Candles (Molly Ringwald), Girls Just Wanna Have Fun (Sarah Jessica Parker). Jag älskar 80 tals filmer!

Tecknad figur: Baloo och Skalman

Sport: Fotboll.

Komiker: Matt Lucas.
Veckodag: Lördag
Glassmak: Pistach.
Soloartist: Vet ej.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Lite trött
Tanke: Ska jag sova en liten stund?
Kläder: Träningsbyxor och sport bh. (Har precis kommit hem från gymmet)

Bakgrund: Någon går på våningen ovanför.
Känsla: Ok
Tid: 17.11
Bästa sakär ledig i morgon!
Irritationsobjekt: Vill ha godis, men har inget hemma.

8 FÖRSTA
Bästa vän: Jag har ingen bästa vän. Alla mina vänner är mina bästa vänner.

Husdjur: En kisse som hette kisse.

Utlandssemester: Måste ha varit Danmark.
Piercing: öronen. Hade en i näsan också.
CD skiva: Det var kassett på min tid och min första var Hangin' Tough med New kids on the Block.
Bil: Har aldrig haft någon
Ord: Mamma har skrivit upp alla ord som jag kunde säga när jag var 18 månader och hon tror det var kaka. (Nähä, det var tydligen Pappa.)

7 SENASTE

Telefonsamtal: Ringde mamma och frågade vad mitt första ord var.
Mat: Bakad potatis med tonfisk, gurka, mayo och harissa.

Dryck: Vatten.
Biltur: Inte alls sedan i Jul. Om man inte räknar taxi.

Tv-program: kommer inte i håg.
Spelad låt: Purple Rain - Prince.
Köpta klädesplagg: En kjol på Gap.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej
Brutit mot lagen: Ja
Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Ja
Varit med på TV: Ja
Varit med i tidningen: Ja

5 NEJ TACK
Skolämne: Gillade inte fysik och kemi
Mat: kött och all ost som är gjort av Get eller mögel. 
Musik: House
Dryck: Mjolk
Djur: Ormar.

4 SAKER
Du gör när du har tråkigt: Lyssnar på musik och läser.
Du gjorde igår kväll: Var bara hemma.
Du kan höra just nu: Någons tvättmaskin
Du inte kan leva utan: Andy, Min Familj, Musik och Fotboll.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: karin, Lena och Sophie.
Du tycker om: Mamma, Pappa och Andy.
Du inte gillar: Min fd chef, hennes kille och säkert några till.

2 VAL
Coca cola eller fanta: är addicted to diet coke, men gillar Fanta mer.
Hund eller katt: katt

1 ÖNSKAN

Att min pappa ska bli bättre.