söndag 10 maj 2009

I'm back!!!


(Min dissertation i fonstret pa LCFs campus pa Davies Street, W1)

Hej allihopa. Det har varit ett tag sedan jag uppdaterade senast, men det beror på, som ni kanske förstår, att det varit väldigt mycket med plugget.

I Fredags lämnade jag äntligen in min dissertation som slutade på precis över 10,100 ord och 83 sidor. Det är en lättnad, det kan jag lova, men nu måste jag gå och vara nervös över betyget i två månader eftersom vi inte får reda på det för än tidigast den 3e juli. Nu har jag bara ett arbete kvar och det är en reflection (där man skriver vad som gick bra och dåligt, samt vad man lärde sig) på 2000 ord och ska in på Fredag.

Jag kommer verkligen att sakna LCF, men jag planerar att söka till ett par Masters degreesbåde där och på Central Saint Martins nästa år.

I Torsdags, efter att jag hade lämnat in min dissertation hos bokbindaren, gick jag och Karin påbodypump. Stina skriver ofta i sin blogg om att hon går på bodypump så jag såg verkligen fram emot det. Jag kan beskriva det med ett ord. Aj. Jag hade så ont i låren nästa dag att jag knappt kunde resa på mig eller sätta mig ner. Jag har fortfarande ont, men det är inte så farligt längre.

I Fredags var jag ute med Andy, hans jobbar kompisar och min kompis Craig och hans fästmöIllaria vid London Bridge. Det var jätte trevligt för jag har inte sett en pub på ett bra tag på grund av allt pluggande.

I Lördags städade jag min lägenhet. Den såg helt hemsk ut! Man har knappt något liv alls de sista veckorna när man skriver sin dissertation så lägenheten var riktigt äcklig med damm överallt och golvet fullt med papper, böcker och kläder. Dessutom kom jag på i Torsdags att jag inte borstat tänderna på 3 dagar! Usch! Jag kan dock meddela att mitt hus är nu rent, tvättkorgen svämmar inte längre över och jag är ren.

På Lördag kvallen kom Karin över och vi såg på Britain's got talent, åt sushi och drack vodka.Lite för mycket vodka tror jag bestämt eftersom jag råkade spilla lite över min laptop som fick ryck och vägrade logga in mig. Den funkar nu igen...tror jag.

I morse (Kl 9!!!) var det dags att gå till gymmet igen. Denna gång for pilates. Jag har aldrig gjortpilates tidigare, men det bevisade bara att mitt balanssinne är lika med noll. Jag skulle sprungit därifrån redan när instruktören sa att vi skulle ta oss själva mellan benen för att hitta våra "pelvic floor muscles." Det kan ju inte vara normalt! Mitt balanssinne blev dock mycket bättre i slutet av passet, så jag kanske provar det igen.

Resten av dagen har jag legat i trädgården, läst Sunday Times, the Observer samt In Style magazine och lyssnat på musik. Jag bjuder på lite kort som jag tog liggandes på gräset.