tisdag 27 januari 2009

Trip down memory lane.....


I helgen var jag tillbaka i 1991 igen. Jag såg New Kids on the Block på 02 arena (gamla Millenium dome) och på Hammersmith Apollo.

Lördag kvallen började med ett pub besök i Canary Wharf där jag, min kollega Emma och hennes syster Michelle satt och pratade gamla minnen. Michelle och Emma hade platser på första raden, medan jag och min andra kollega Ebony (som foresten ar fd Chelseaspelaren Jimmy Floyd Hasselbainks kusin) satt lite längre bak.

Jag måste säga att det var en helt fantastisk upplevelse att se dom igen på ett fullsatt (16000) 02 och dom gav oss en väldigt bra show.

Danny Wood's mamma dog for 9 ar sedan av bröst cancer så har dom gett ut en t-shirt där alla pengar går till cancer välgörenhet. Min farbror dog förra året i cancer och min pappa har varit sjuk i nästan 2 år så jag tycker att ni alla ska köpa en t-shirt. Som Danny sa "Let's find a cure together". Ni kan köpa en t-shirt på deras hemsida http://newkidsontheblock.shop.bravadousa.com/Dept.aspx?cp=13807_14686

På söndagen tänkte jag göra lite stalking och gick till deras hotell där en kompis hade bokat rum. Tyvärr kom jag lite sent sa blev inte insläppt på hotellet. New Kids kom ut for att åka till Hammersmith och när dom åkt gick jag in genom bak ingången Jag muttrade ett x antal svordomar över detta eftersom jag verkligen kände mig som 12 igen. Jag ar ju for fan gammal nog att dricka i hotell baren. Fast det fanns ju ca 20 30 åriga tjejer utanfor som betedde sig som dom var 15 så jag kan förstå hotell personalen.

Hammersmith konserten var också fantastisk och mer personlig an 02 efterom den bara rymmer ca 5000. Till livvakternas förtvivlan gick New kids ut i publiken. Det var lite kul. Jag såg också Michelle Heaton från fd Liberty X (ni vet dom som sjöng "just a little bit" for 6/7 år sedan), lite mindre orange men mer lös hår an vanligt, i baren med All Saints (dom vet ni val vilka det ar..Never ever, Pure shores, rock steady....)

När New Kids on the Block kommer tillbaka i höst sa ska jag bo på hotellet. Min dröm 1991 var att träffa dom, sa jag tror att jag ar skyldig 12 åriga Ces det.